OBI Katalog 2022: Łazienka, Kuchnia, Wnętrza

Klient: OBI Polska

Nasze największe wyzwanie – ponad 170 wizualizacji stworzone w przeciągu 1,5 miesiąca. Nowy katalog OBI 2022: Łazienka, Kuchnia, Wnętrza został w 99% stworzony w oparciu o wizualizacje 3D. To pierwsze podejście firmy OBI do katalogu wykonanego w CGI zamiast zdjęć – cieszymy się, że zostaliśmy wybrani do tego niesamowicie wymagającego i kluczowego dla marketu projektu.

Katalog OBI 2022

Ponad 170 wizualizacji stworzone w 1,5 miesiąca

Zadanie było niezwykle ambitne – stworzyć ponad 170 wizualizacji wnętrz i produktów w czasie 1,5 miesiąca. W luminance studio zawsze ochoczo podchodzimy do wyzwań – to one definiują nasze główne atuty – rzetelność, profesjonalizm i indywidualne podejście do każdego projektu. Na potrzeby katalogu OBI 2022 stworzyliśmy na nowo nasz workflow dotyczący pracy przy wizualizacjach wnętrz i produktu. Dziennie musieliśmy średnio produkować 4-6 unikatowych wizualizacji, co wymagało bardzo sprawnego przepływu informacji, projektowania i wydajnego procesu renderowania.

Wizualizacja Kuchni OBI

Projekty głównych wnętrz zostały nam dostarczone przez architekta OBI. Prezentacje produktów w ciaśniejszych kompozycjach natomiast w dużej mierze zależały od naszych pomysłów. Po otrzymaniu zestawu produktów do przedstawienia wraz z moodboard-em przystępowaliśmy do projektowania kompozycji kadru. Przy tak wysokim tempie produkcji renderów kluczową kwestią była sprawna, codzienna wymiana informacji pomiędzy luminance studio a klientem.

Pełen profesjonalizm

Wizualizacja Łazienek OBI

Światło i materiały

Wizualizacje w katalogu produktowym muszą spełniać szereg norm jakościowych. Od odpowiedniej rozdzielczości, odwzorowania realnych barw produktu po fotorealistyczne oświetlenie. Staraliśmy się aby każda wizualizacja była indywidualnym dziełem przy zachowaniu spójności oświetlenia – powstało kilka schematów sposobu oświetlania sceny 3D dla każdego typu wnętrza.

Materiały produktów zostały odtworzone z zachowaniem ich poprawnej refleksyjności i faktury powierzchni – w wielu przypadkach symulowaliśmy te efekty mając do dyspozycji jedynie zdjęcia danego przedmiotu. Nasze doświadczenie i wiedza w zakresie fizyki światła i właściwości materiałów pozwoliły na wydajną pracę przy nawet najbardziej skomplikowanych zagadnieniach.

Wizualizacje wnętrz OBI

Bezpośrednia współpraca kilku zespołów wymagała sprawnego przepływu informacji. Wydajna i przejrzysta komunikacja w tego typu projektach to klucz do sukcesu. Każdego dnia tworzyliśmy nowe wnętrza, korygowaliśmy kadry i kompozycje w już istniejących wizualizacjach oraz omawialiśmy kolejne projekty. Nasz system zarządzania zadaniami wewnątrz firmy pozwala na bardzo wydajne śledzenie postępów, planowanie czasu i weryfikację przygotowanych materiałów.

Sprawna komunikacja

Wizualizacja 3D OBI

Idealne kompozycje

Przygotowane wizualizacje były weryfikowane przez OBI, które oceniało poprawność odwzorowania produktów, ich barwy, refleksyjności oraz kompozycji kadru. Składem katalogu zajęła się firma ABC 4 Brands, która brała czynny udział w nadzorowaniu prac. W wielu przypadkach należało dostosować kompozycje kadru tak, aby idealnie integrowała się z dodanymi tekstami na każdej rozkładówce.

Katalog OBI 2022
Katalog OBI 2022 - wizualizacje
Katalog OBI 2022 - wizualizacje
Katalog OBI 2022 - rendery

Szczegóły projektu

Client: OBI Polska

Producer: Zuzanna Kołodziejska
Supervisor: Paulina Gnatowska

3D Artists: Marta Sołtysiuk, Tomek Świerczyński, Vladyslav Nesterenko, Marta Duchewicz
Architect: Iwona Durka
DTP: ABC 4 Brands